ENGZaloguj

Moje zdjęcie nr 2

Imię i nazwisko: Marcin Pyć 26-06-2022 4:20 (czasu letniego)

Miejsce zamieszkania: Stalowa Wola

E-mail: admin@mpyc.pl

Facebook:

Kod QR do moich danych kontaktowych

V-card (kod QR):

"Człowieka z charakterem pociąga to co jest trudne, ponieważ dopiero w zmaganiach z trudnościami potrafi uświadomić sobie własny potencjał"

BLOG TURYSTYCZO- KRAJOZNAWCZY- MARCIN PYĆ

Logo bloga BTK MP

Autor wpisu: Marcin Pyć Data wycieczki: 11.08.2020 [Cofnij]

Tytuł wpisu:

Wycieczka w Karkonosze na trasie Dolna stacja kolejki linowej- Dziki Wodospad- Karpacz (Biały Jar) + Karpacz (Skalne) + Jelenia Góra (PKP) i Wrocław (PKP)

Zrealizowana trasa:
Karpacz (Biały Jar/Dolna stacja kolejki linowej kanapowej „Zbyszek”)- bez szlaku- Karpacz (ul. Turystyczna)- bez szlaku- szlak żółty- bez szlaku- Dziki Wodospad- bez szlaku- szlak żółty- bez szlaku wzdłuż potoku Łomnica- bez szlaku pod Kolejką linową „Biały Jar”- Dolna stacja kolejki linowej „Biały Jar”- Karpacz (ul. Turystyczna)- Pensjonat Safir- Karpacz (Biały Jar/PKS)
Długość trasy: 1,6km Przewyższeń (suma podejść): 0m Czas przejścia: 40min.

Zdjęcie małe Dolna stacja kolejki na Kopę
Zdjęcie małe Ścieżka do Dzikiego Wodospadu
Zdjęcie małe Górna część Dzikiego Wodospadu
Zdjęcie małe Potok Łomnica
Zdjęcie małe Szlak do dolnej części wodospadu

Zdjęć:110 [ aktualna ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ]

OPIS:

Po zjechaniu kolejką linową kanapową "Zbyszek" z Kopy pod Śnieżką poszliśmy pieszo w dół. Najpierw bez szlaku po ścieżce, a później częściowo szlakiem żółtym nad górną część Dzikiego Wodospadu, gdzie do potoku Łomnica wpada potok Pląsawa.
Potem zeszliśmy pod Dziki Wodospad na Łomnicy, gdzie było tradycyjnie dużo ludzi, porobiliśmy zdjęcia i poszliśmy dalej.
Dalsza część trasy przebiegała po wydeptanej ścieżce wzdłuż szumiącego wartkiego skalistego potoku Łomnica.
Po pewnej chwili przeszliśmy na prawa stronę i szliśmy w dół po zboczu, pod działającą kolejką linową kanapową "Biały Jar". Szliśmy równolegle do zbocza z naturalnymi przeszkodami terenowymi dla rowerów, po którym jeździły co jakiś czas rowery downhillowe.
W końcowej części przeszliśmy pod dolną stacją kolejki linowej "Biały Jar" i pensjonatu "Safir- Karpacz", skąd ul. Turystyczną skąd doszliśmy do przystanku, gdzie zatrzymują się busy Karpacz (Biały Jar), niedaleko stacji benzynowej i rezydencji "Biały Jar".
Później zadzwoniliśmy po taksówkę, która zawiozła nas do miejsca naszego noclegu na OSiedle SKalne w Karpaczu na ul. Skalnej 45, do Szkolnego Schroniska Młodzieżowego "Liczyrzepa".
Na drugi dzień poszliśmy na przystanek, który był niecałe 100m od naszego schroniska i o 7:23 pojechaliśmy busem za 3,5zł za osobę do przystanku busowego Biały Jar w Karpaczu, skąd pojechaliśmy o 7:59 busem na Dworzec Kolejowy w Jeleniej Górze.
Posiedzieliśmy na dworcu ok. 1 godziny i o 10:08 pojechaliśmy szynobusem Koleji Dolnośląskich do dworca kolejowego Wrocław Główny, gdzie byliąmy o 12:08.
Na dworcu kolejowym we Wrocławiu kupiliśmy bilet rodzinny i poczekaliśmy ok. godziny na odjazd pociągu InterCity "Hetman", którym dojechaliśmy bezpośrednio po 7,5 godziny jazdy do Stalowje Woli (Centrum), gdzie byliśmy o 20:45.